مسکو: اقدامات نیروهای لهستانی در مرز بلاروس غیرانسانی است

وزارت خارجه روسیه استفاده از تجهیزات ویژه علیه پناهجویان در مرز بلاروس را غیرانسانی خواند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: استفاده لهستان از تجهیزات ویژه علیه پناهجویان در مرز بلاروس غیرانسانی است.
پیش از این، ایگر مالیک، مسوول اردوی بلاروس در بخش حفاظت از تشعشعات کیمیاوی و بیولوژیکی و محیط زیست گفته بود که نیروهای لهستان روز سه شنبه در مرز بلاروس از تجهیزات ویژه حاوی مواد کیمیاوی سمی علیه پناهجویانی‌که تلاش وارد شدن به لهستان را داشتند، استفاده کردند.
زاخارووا می‌گوید: علاوه بر این که آنها از زندگی که خوب نبوده آمده اند، هنوز در سرما آب بر آنها می ریزند و این سرما است که برای آنها غیرعادی است و این ها زن و بچه هستند، علاوه بر گاز، تهدید به استفاده از سلاح و اعمال زور فیزیکی و ... علیه آنها اعمال می شود.
از ابتدای ماه نوامبر، بحران مهاجرت در مرز لهستان و بلاروس شدت بخشیده است. هزاران پناهجو نزدیک مرز جمع شده‌اند و چندین بار تلاش کردند تا وارد لهستان شوند. 16 نوامبر، آنها تلاش کردند تا موانع را بشکنند و همچنان به سمت ارتش لهستان سنگ، چوب و سایر اشیای دیگر را پرتاب کردند. در پاسخ نیروهای سرحدی لهستان از گاز اشک‌آور، موترهای آبپاش و نارنجک‌های شوکر علیه پناهجویان استفاده کردند.
حمله نیروهای امنیتی پولندی با لیزر و پتاقی به مهاجران
بحث و گفتگو