ورزش

روبرتو مانچینی: ایتالیا به جام جهانی صعود می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا می‌گوید که تیمش در ماه مارچ به جام جهانی صعود می‌کند و امیدوار است قهرمان شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فوتبال ایتالیا که در یورو 2020 عنوان قهرمانی را به دست آورد با ارائه نمایشی دور از انتظار در خانه ایرلند شمالی به تساوی بدون گل رضایت داد و حالا باید بخت حضورش در جام جهانی 2022 قطر را در مرحله پلی‌آف امتحان کند.
ورزش
انتخابی جام جهانی 2022 قطر؛ انگلیس مسافر قطر شد ایتالیا نه
روبرتو مانچینی در مورد حضور تیمش در مرحله پلی‌آف گفت:
«تا ماه مارچ نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم و در آن زمان تلاش خواهیم کرد تا بهترین بازی خود را ارائه کنیم. مشکل تیم در گلزنی است و از لحاظ مالکیت توپ و کنترل بازی شرایط مطلوبی داریم.
ایرلند شمالی با تمام توان و همه نفرات خود دفاع کرد و در گلزنی برابر چنین تیم‌هایی دچار مشکل هستیم. باید خیلی زودتر تکلیف صعود را مشخص می‌کردیم اما در دیدارهای حساس مقابل سوئیس دو پنالتی از دست دادیم و این موضع گویای برتری ما بوده است اما افسوس که استفاده نکردیم.»
سرمربی تیم ملی ایتالیا درباره دو امتیاز مهمی که تیمش در دیدار خانگی مقابل بلغارستان هدر داد، عنوان کرد:
«این دیدار نخستین بازی پس از دو هفته از برگزاری سری‌آ بود و چنین دیدارهایی بسیار دشوار هستند. در مصاف با سوئیس این فرصت را داشتیم تا بتوانیم برنده شویم اما از موقعیت‌های خوب خود بهره نبردیم. بهتر است برای دیدارهای ماه مارس آماده شویم و در پلی‌آف با اعتماد به نفس و تمرکز کافی بازی کنیم.»
آتزوری در گروه C شروع بسیار خوبی داشت اما از دیدار با بلغارستان روند سوزاندن امتیازها آغاز شد. لاجوردی پوشان در خانه برابر بلغارستان مساوی کردند، ‌در هر دو دیدار مقابل سوئیس با از دست دادن پنالتی به یک امتیاز بسنده کردند و در آخرین اهمال در خانه ایرلند شمالی مساوی کردند تا سوئیس صعود مستقیم را تجربه کند و آنها در مرحله پلی‌آف حاضر شوند.
بحث و گفتگو