ورزش

فوری و رسمی: السد موافقت کرد؛ ژاوی سرمربی بارسا شد

ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ترکی العلی، رییس باشگاه السد قطر تایید کرد توافق نهایی با بارسلونا حاصل شده و این سرمربی اسپانیایی هدایت بارسلونا را برعهده می گیرد
دقایقی پیش با اعلام رسمی باشگاه السد قطر ژاوی هرناندز اسطوره بارسلونا و بازیکن سابق این باشگاه به عنوان سرمربی باشگاه بارسلونا انتخاب شد و فردا عازم بارسلون می شود.
​با استناد به بیانیه باشگاه السد قطر و البته گزارش رسانه ها ، باشگاه بارسلونا بند آزادسازی 5 میلیون یورویی ژاوی را پرداخت کرده است تا سرمربی اسپانیایی السد به خانه خود بارسلونا بازگردد.
در بیانیه باشگاه السد از زبان ترکی العلی ( مدیر کل ) آمده است :
باشگاه السد پس از پرداخت بند مندرج در قرارداد ژاوی هرناندز توسط بارسلونا ، بر سر انتقال ژاوی با بارسلونا به توافق رسید. ما بر سر همکاری با بارسلونا در آینده به توافق رسیده ایم. ژاوی بخش مهمی از تاریخ السد است و ما برای او آرزوی موفقیت می کنیم.
العلی در ادامه صحبت های خود گفت :
ژاوی چند روز پیش به ما از تمایل خود برای رفتن به بارسلونا در این زمان خاص اطلاع داد ، زیرا باشگاه شهر زادگاهش در موقعیت حساسی قرار دارد و ما این را درک کردیم و تصمیم گرفتیم برای او مانع تراشی نکنیم. 
شایان ذکر است ژاوی هرناندز در دوران بازی خود یکی از بزرگترین اسطوره های بارسلونا و محصول آکادمی لاماسیا بود که با بارسلونا تاریخ سازی کرد و حتی سه بار جز سه نامزد نهایی توپ طلا هم قرار گرفت.
ژاوی قهرمانی جام جهانی 2010 و یورو 2008 و 2012 شده است. ژاوی با بارسلونا برنده 8 لالیگا ، 3 کوپا دل ری ، 6 سوپرجام اسپانیا ، 4 لیگ قهرمانان اروپا ، 2 سوپرجام اروپا و 2 جام باشگاه های جهان شده است.
او در دوران سرمربیگری خود با باشگاه السد موفق به کسب 7 جام شامل لیگ ستارگان قطر، جام امیر قطر ( 2 ) ، سوپرجام قطر، جام ولیعهد قطر ( 2 ) و جام ستارگان قطر شده است. 
به نقل از فابریتزیو رومانو خبرنگار مطرح ایتالیایی، توافق نهایی برای برگشت ژاوی به عنوان سرمربی انجام شده است و بزودی وی را روی نیمکت بارسلونا خواهیم دید.
بحث و گفتگو