ورزش

روزهای دشوار در انتظار ژاوی؛ هواداران گواردیولای دوم می‌خواهند

هواداران بارسلونا از ژاوی انتظار دارند تا همانند گواردیولا، باشگاه را به اوج برساند و بار دیگر در اروپا و جهان قدرت‌نمایی کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بامداد پنجشنبه باشگاه بارسلونا تصمیم گرفت تا رونالد کومان هالندی را به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت این تیم اخراج کند و حالا از ژاوی هرناندز سرمربی فعلی باشگاه السد قطر، به عنوان گزینه اصلی هدایت بلوگرانا نام برده می‌شود و حتی ادعاهایی وجود دارد که مذاکرات باشگاه با او  به مرحله نهایی رسیده و تا چند روز دیگر به صورت رسمی به عنوان مربی جدید کاتالان‌ها معرفی خواهد شد.
ورزش
واکنش ژاوی به احتمال بازگشتش به بارسا به عنوان سرمربی
هواداران بارسلونا ژاوی را تنها ناجی تیم‌ شان می‌دانند و این موضوع می‌تواند کار را به ستاره سابق این تیم دشوار سازد. در حقیقت هواداران بارسلونا ژاوی را پپ گواردیولای بعدی می‌دانند و معتقد اند که وی می‌تواند سبک تیکی تاکا را احیأ سازد و بار دیگر کاتالان‌ها در اروپا و جهان قدرت‌نمایی کنند.
شرایط ژاوی با گواردیولا متفاوت است زیرا وقتی پپ هدایت بارسلونا را به عهده گرفت، این تیم ستاره‌های بزرگی چون مسی، اتوئو، هانری، پویول، و خود ژاوی را در ترکیب داشت، اما در حال حاضر این تیم یک مُشت بازیکن عادی در ترکیب دارد که فاقد ذهنیت برنده شدن و مبارزه اند.
از سویی هم باشگاه شرایط اقتصادی خوبی ندارد و امید تقویت تیم در زمستان نیز نمی‌رود و درخواست‌های ژاوی روی کاغذ باقی خواهد ماند.
تنها نکته مشابه حالا با سال 2008 که گواردیولا هدایت بارسلونا را به عهده گرفت، وجود ستاره‌های جوان در لاماسیا است و ژاوی می‌تواند با استفاده از ستاره‌های جوان لاماسیا و چند ستاره اصلی تیم در چند فصل آینده تیم بهتری بسازد و برای عناوین رقابت کند که چنین امری نیاز به زمان دارد و باید هواداران برایش صبر کنند.
حالا دیده شود که هواداران بارسلونا به ژاوی زمان خواهند داد و یا با چند شکست شروع به هشتگ ژاوی اخراج شود، خواهند کرد.
بحث و گفتگو