ورزش

تصمیم دشوار برای آنچلوتی؛ آلابا برای چه پُستی مناسب است؟

سرمربی رئال مادرید در استفاده از داوید آلابا به مشکل خورده است و نمی‌داند از این بازیکن در چه موقعیتی استفاده کند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، داوید آلابا، مدافع اتریشی رئال مادرید، یکی از بازیکنانی است که توانایی بازی در چندین پُست را دارد و با وجودی که خودش یک مدافع میانی است، به خوبی می‌تواند در سمت دفاع چپ و هافبک دفاعی بی‌نقص بازی کند.

افشاگری هوینس: آلابا میخواست به بارسا برود

او که به عنوان جانشین راموس به خدمت گرفته شده است، تا حالا زیر نظر آنچلوتی در سه پُست دفاع چپ، مرکزی و هافبک دفاعی بازی کرده و همین موضوع سبب شده تا آنچلوتی برای انتخاب موقعیت اصلی بازی او به مشکل بخورد.

این بازیکن در بازی برابر اینتر برای دقایقی به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد و چنان مؤثر بود تا آنچلوتی را بار دیگر به فکر استفاده از او در خط میانی بیفتد و او را زوج کاسیمیرو بسازد.

به باور رسانه‌های مادریدی، مشکلات رئال در خط میانی بیشتر از خط دفاعی اس زیرا رئال در سمت چپ خط دفاع، مارسلو، مند و گوتیرز حضور دارند و در دفاع مرکزی نیز میلیتائو، ناچو و وایخو حضور دارند که می‌توانند به خوبی ضعف‌ها را پوشش دهند و بهتر است آنچلوتی از آلابا در میانۀ زمین استفاده کند.

کارشناسان اما به آنچلوتی توصیه می‌کنند که از این مزیت استفاده چرخشی کند و در هر پُستی که نیاز دیده می‌شد، آلابا را جا داده و از توانایی‌هایش سود ببرد.

بحث و گفتگو