جبهه مقاومت مردم را به مبارزه مسلحانه فراخواند

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر پلمی مردم را به مبارزه مسلحانه علیه طالبان فراخواند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری، سخنگوی جبهه مقاومت ملی با نشر پیامی در صفحه کابریاین جبهه نوشت: مقاومت ملی افغانستان، جبهه همه اقوام، مذاهب و اقشار جامعه‌ است و از زن و مرد، و پیر و جوان این کشور، چه در داخل و چه در خارج, دعوت میکنیم که به این جبهه و خیزش عمومی بپیوندند.

احمد مسعود برای مقابله با طالبان فراخوان "قیام ملی" داد+ ویدئو

آقای نظری در ادامه نوشت: آزادی، عدالت، برابری، استقلال، همدیگر پیذیری، کثرتگرایی سیاسی و فرهنگی اصول و اهداف اساسی این جبهه و جریان می‌باشد و برای تحقق آن به مبارزه مسلحانه و مسالمت آمیز همه مردم این دیار نیاز است.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به جبهه مقاومت ملی در منطقه پنجشیر امروز (سه‌شنبه) گفت که درگیری‌های شدید در منطقه ادامه دارد.

به گفته این منبع از یکشنبه شب، مواضع رزمندگان مقاومت مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته، بنابراین بسیاری از آنها مجبور به عقب نشینی و عزیمت به مناطق کوهستانی شدند. روز دوشنبه، حملات به شدت فشرده ادامه یافت و تاکنون در جریان بوده است. درگیری‌ها در استان اندراب در ولایت بغلان نیز در جریان است.

به گفته این منبع، به دلیل وضعیت متشنج در دره پنجشیر و گلوله باران مداوم از سوی طالبان، اکثریت ساکنان محلی خانه‌های خود را ترک کرده و به کوه‌ها رفته‌اند.

هم‌زمان طالبان می‌گویند کنترل خود را بر دره پنجشیر تقویت می‌کنند.

بحث و گفتگو