ورزش

رسمی؛ موافقت اتحادیه باشگاه‌های اروپا با عضویت مجدد 9 تیم سوپر لیگ

اتحادیه باشگاه‌های اروپا، به 9 باشگاهی که از سوپر لیگ انصراف داده‌اند، دوباره عضویت داد و بارسا، رئال و یوونتوس همچنان در حالت تعلیق قرار دارند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، چند ماه قبل دوازده تیم فوتبال اروپایی لیگ جداگانۀ به نام «سوپر لیگ فوتبال» تشکلیل دادند و حتی از یوفا و اتحادیه فوتبال اروپا، انصراف دادند.

در این میان 9 باشگاه به دلیل مخالفت‌های جدی لیگ‌های شان و همینطور فیفا، از سوپر لیگ خارج شدند و تلا‌ش‌های شان را برای بهبود رابطه شان با اتحادیه فوتبال اروپا و اتحادیه باشگاه‌ها آغاز کردند.

به نظر می‌رسد که تلاش‌های این تیم‌ها نتایج مثبت داشته است زیرا اتحادیه باشگاه‌های اروپا، امروز به 9 باشگاه عضویت مجدد داد اما با حضور بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس که هنوز از سوپر لیگ انصراف نداده‌اند، در این اتحادیه مخالفت مخالف است.

در بیانیه این اتحادیه که امروز به مناسبت بازگشت 9 باشگاه اعلام شد، چنین آمده است:" بعد از رسیدن درخواستی مبنی بر بررسی بازگشت دوباره از سوی این 9 باشگاه، هیئت اجرایی موافقت کرد که باشگاه های مذکور شرایط عضویت عادی خود در مجمع تعیین شده برای فصول 2019 تا 2022 را حفظ کنند. این 9 باشگاه شامل میلان، آرسنال، چلسی، اتلتیکومادرید، اینتر، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام است."

این باشگاه‌ها در حالی به اتحادیه فوتبال اروپا بر می‌گردند که سه غول فوتبال اروپا، همچنان به ایجاد سوپر لیگ اصرار دارند و از شرایط حضور شان در یوفا راضی نیستند.

بحث و گفتگو