هشدار خواهر قدرتمند رهبر کوریای شمالی به آمریکا و کوریای جنوبی

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی هشدار داد که کوریای جنوبی و ایالات متحده با برگزاری رزمایش‌های مشترک سالانه "ناخواسته" با تهدیدات امنیتی بسیار بزرگتری مواجه خواهند شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، کیم یو جونگ، از مقام‌های قدرتمند پیونگ‌یانگ و خواهر رهبر کوریای شمالی در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه آژانس خبری کی.سی.ان.ای منتشر کرد، این مانورها را "خودمخرب و ناخواسته" دانست که مردم کوریای شمالی را تهدید کرده و تنش‌ها در شبه جزیره کوریا را افزایش می‌دهد.

و گفت: ایالات متحده و کوریای ‌جنوبی با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر ما و اجرای این مانور های جنگی خطرناک، با یک تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

او کوریای ‌جنوبی را بابت برگزاری این مانور ها که پس از وصل شدن مجدد خط تماس پیونگ‌یانگ و سئول به نیت کاهش تنش‌ها بود، به نمایش رفتاری "خیانت‌آمیز" متهم کرد.

گفتنی است با وجود هشدار کوریای ‌شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مبنی بر اینکه مانورهای سئول – واشنگتن به پیشرفت در روابط دو کوریا لطمه می‌زند، خبرگزاری یونهاپ امروز از آغاز تمرین مقدماتی کوریای جنوبی و ایالات متحده خبر داد که طی روزهای آتی با رزمایش‌های شبیه‌سازی شده کامپیوتری و بسیار بزرگتر دنبال خواهد شد.

بحث و گفتگو