سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید

سازمان ملل متحد با نشر یک بیانیه از گروه طالبان خواسته است تا در مورد حمله این گروه به نمایندگی این سازمان در ولایت هرات تحقیق کامل ارایه دهند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، یوناما یا هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان امروز یک‌شنبه (1، آگوست)، با نشر یک بیانیه از گروه طالبان خواست تا پاسخ و تحقیقات کامل در مورد حمله به نمایندگی سازمان ملل متحد در هرات ارایه دهند.

در این بیانیه آمده است: "عاملان این حمله که منجر به کشته شدن یک نگهبان افغان شد، باید پاسخگو باشند".

تلفات سنگین طالبان در هرات

این در حالی است که روز گذشته همچنان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در افغانستان حمله به محوطه دفتر خود در هرات را که منجر به جان باختن یک نگهبان پولیس افغان و زخمی شدن سایر افسران شد، به شدت محکوم می کند.

این سازمان تاکید دارد: "حملات علیه کارکنان ملکی سازمان ملل متحد و دفاتر آنان بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است و ممکن است جنایت جنگی پنداشته شود".

در ادامه بیانیه آمده است که سازمان ملل متحد در افغانستان یک نهاد ملکی بوده که بر حمایت از تلاش های صلح، ارتقاء حقوق همه افغان ها و ارائه کمک های بشردوستانه و انکشافی تمرکز دارد.

این در حالی است که ولایت هرات و به‌خصوص ولسوالی گذره‌ی این ولایت از چهارشنبه شب هفته‌ی گذشته تاکنون شاهد حملات سمهگین جنگ‌جویان گروه طالبان بوده است.

بحث و گفتگو