بلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست

وزیر خارجه ایالات متحده اظهار داشته است که گروه القاعده مستقر در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا و دیگر کشورها نیست.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا، در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته است که حملات یازده سپتمبر سال 2001 دلیل وارد شدن امریکا به افغانستان بوده است.
بلینکن گفت: "ما به افغانستان وارد شدیم تا علیه کسانیکه به ما حمله کرده بودند، اقدام کنیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام دهیم. ما به اهداف خود در آنجا رسیدیم."

اظهار نظر وزارت دفاع امریکا در باره خروج نظامیان از افغانستان

وی خاطرنشان کرد که اسامه بن لادن 10 سال پیش محاکمه شد.
به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، تهدید القاعده از افغانستان علیه ایالات متحده یا هر کشور دیگر اگر کاملاً ازبین نرفته است اما به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وی افزود که در این خصوص کارهای زیادی انجام شده است.
آنتونی بلینکن می‌گوید که طی 20 سال امریکا میلیاردها دالر مصرف کرده است و حدود 4.5 هزار امریکایی برای این ماموریت جان‌های خود را ازدست داده اند.
وزیر خارجه امریکا همچنین تأکید کرد که افغانستان باید در موقعیتی باشد تا آینده خود را تعیین کند و خود تصمیم بگیرد، اما با حمایت جامعه بین المللی."
او خاطرنشان کرد که ایالات متحده حتی پس از خروج نیروهایش در امورات افغانستان مشارکت خواهد داشت. به گفته بلینکن، واشنگتن در تمام امورات از حکومت افغانستان پشتیبانی خواهد کرد.

بحث و گفتگو