حمدالله محب: افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره هستند

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند، برخی مسائل بوروکراتیک باقی مانده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند، برخی مسائل بوروکراتیک باقی مانده است.

نشست مشاور امنیت ملی با سفیر آلمان در افغانستان

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت:" ما با ترکیه در حال کار بر روی این توافق (تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی ) هستیم، تعدادی مسائل بوروکراتیک هست که باید حل شوند. البته زمان داریم و ما در تلاشیم که این توافق شکل گیرد."

مشاور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان افزود که برخی مسئال فنی مربوط به تامین فعالیت فرودگاه، به عنوان مثال، آموزش دیسپچری پرواز قبل از خروج نیروهای ائتلاف حل نشده است.

وی تصریح کرد:" به همین دلیل نوعی دوره و گذار و انتقالی نیاز است تا یکی از شرکای ناتو، در این مورد همان ترکیه، به تامین مسائل فنی فرودگاه بپردازد، و بتوانیم این امر را به افغان ها بسپاریم."

بحث و گفتگو