کشته شدن فرمانده یک پاسگاه پولیس در دایکندی توسط‌ طالبان

مسُولین محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در پی حمله‌ جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت، یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی به رسانه ها گفت که این حمله حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز (دوشنبه، ۲ حمل) بر یک پاسگاه پولیس در ساحه‌ قره‌قل تنگی، صوف و کاریز ولسوالی کجران صورت گرفته است.

حمله طالبان در دایکندی/ 5 نیروی امنیتی کشته شدند

ارزگانی گفت که درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب حدود یک‌ونیم ساعت ادامه داشت و با رسیدن نیروهای کمکی از مرکز ولسوالی، طالبان مجبور به عقب ‌نشینی شده‌اند.

به گفته‌ وی، در جریان درگیری‌ها در نخست دو نفر به‌شمول فرمانده پاسگاه پولیس زخمی شده بودند و فرمانده پاسگاه پس از انتقال در شفاخانه‌ی مرکز ولسوالی کجران، صبح امروز جان داده است.

او گفت که به دلیل خرابی هوا، حمایت هوایی از نیروهای امنیتی صورت نگرفت و زخمیان نیز برای درمان به قندهار و یا کابل منتقل نشدند.

تا کنون اما گروه طالبان در این باره چیزی نگفته است.

گفتنی است که این ولسوالی به دلیل داشتن مرز مشترک با دو ولایت ناامن هلمند و ارزگان، هر از گاهی مورد حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان قرار می‌گیرد.  

بحث و گفتگو