دانشمندان از دست دادن بو را علامت خوب ویروس کرونا می دانند

دانشمندان توضیح داده اند که چرا آنوزمیا یک علامت "خوب" ویروس کرونا است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه Complutense مادرید و متخصصین شفاخانه کلینیکی سان کارلوس مطالعه ای را انجام دادند که در آن 5868 مریض COVID-19 شرکت کردند.

متخصصین به این نتیجه رسیدند که از دست دادن بو نشان دهنده شانس بیشتری برای مریض برای تحمل آسانتر و سریعتر مریضی است.

مرگ هم بو دارد

به گفته آنها، این وضعیت گوینده‌گی از یک واکنش ایمنی قوی می کند، که خطر ابتلا به طوفان سیتوکین - یک واکنش بالقوه کشنده از سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.

عیسی پورتا اعتصام، پروفیسر و رئیس بخش مغز ئ اعصاب شفاخانه سان کارلوس در این ارتباط توضیح داد: "نتایج به دست آمده از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا می تواند به ارزیابی اولیه وضعیت مریض کمک کند و همچنین الگوهای وقوع و پیشرفت فرایندهای آسیب شناختی ناشی از امراض را تعیین کند".

علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند كه اختلالات بویایی و چشایی بیشتر در زنان دیده می شود (41/12 درصد در مقابل 67/8 درصد در مردان) و همچنین در افراد زیر 65 سال و بیمارانی كه از امراض قلبی ، عصبی و سرطانی رنج می برند.

طبق آخرین گزارشات  WHO، در سراسر جهان 119.2 میلیون نفر آلوده ویروس شده اند و طبق ارزیابی های دانشگاه جان هاپکینز ، تعداد آنها از 119.8 میلیون نفر گذشته است. دکتران نتوانستند بیش از 2.6 میلیون نفر را نجات دهند.

بحث و گفتگو