هشدار بایدن به ایران پس از حمله به سوریه

رئیس جمهور ایالات متحده، پس از حمله هوایی ارتش آمریکا به سوریه به مقام‌های ایرانی هشدار داد و گفت، ایران نمی‌تواند از پیامد های اقداماتش مصون باشد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، جوبایدن، رئیس جمهور آمریكا ، به ایران توصیه كرد كه "پس از حمله آمریكا به سوریه" "مراقب"  اقدامات خود باشد.

بایدن در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره سیگنالی که می خواهد به تهران بفرستد، گفت: "جمهوری اسلامی ایران نمی تواند بدون مجازات عمل کند و افزود: «نمی‌توانید از پیامد اقدامات خود مصون باشید. مواظب باشید.»

 پنتاگون شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا و نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق، نیروهای نظامی ایالات متحده به دستور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، و پس از هماهنگی با شرکای خود، تاسیسات مورد استفاده نیروهای مورد حمایت ایران در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

کاخ سفید حملات هوایی آمریکا به سوریه را قانونی خواند

طبق اعلام پنتاگون، در این حمله‌ها به طور مشخص چندین ساختمان مورد استفاده کتائب حزب‌الله و کتائب الشهدا، دو گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در نزدیکی یک پست بازرسی مرزی منهدم شدند.

این بیانیه افزود «این عملیات یک پیام بی‌ابهام را می‌فرستد: رییس‌جمهوری بایدن برای حفاظت از کارکنان آمریکایی و ائتلاف دست به اقدام می‌زند. در همین حال، ما این اقدام را به نحوی ملاحظه‌شده انجام داده‌ایم تا وضعیت کلی تنش‌ها در شرق سوریه و عراق کاهش یابد.»

صفحه توییتر فارسی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، نیز در توییتی اعلام کرد که این حمله به دستور جو بایدن و در پاسخ به حمله‌های اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.

در بیانیه‌ای پنتاگون آمده که این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا و نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق و به دستور جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، و پس از هماهنگی با شرکای این کشور انجام شده است.

بحث و گفتگو