فرمانده پیشین امریکایی: طالبان برای دو هدف وارد گفت و گوهای صلح شدند

گروه طالبان برای دو هدف بزرگ وارد گفت و گوهای صلح شدند، یکی بیرون شدن سربازان امریکایی از افغانستان و دیگری آزادی زندانیان‌شان بود.
Sputnik

دیوید پترائوس: امریکا نباید اشتباه عراق را در افغانستان تکرار کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، جنرال دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان جاسوسی امریکا و فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان در نشستی تحت عنوان «تعین شرایط برای نتیجۀ درست در افغانستان» در که در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در واشنگتن به صورت مجازی برگزار شده بود، خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تا آخر ماه اپریل فاجعه بار خواند.

او افزود، که هیچ کسی بیشتر از او خواهان حل و فصل جنگ افغانستان از راه مذاکره با طالبان نیست، اما تاکید ورزید که این گروه به طور روشن به تعهدات شان مبنی بر قطع روابط با القاعده و کاهش خشونت‌ها در افغانستان عمل نکرده است.

پترائوس افزود: «واقعیت این است که فکر می کنم طالبان تنها به دو هدف بزرگ وارد مذاکرات شدند، بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان و آزادی زندانیان شان از زندان های افغانستان».

این جنرال بازنشستۀ امریکایی گفته است، که طالبان موفق شدند كه رقم سربازان امریکایی را به گونۀ بسیار چشمگیر کاهش دهند و نیروهای خود را از زندان بیرون كند.

پترائوس بیان کرده است، که صدها نفر از زندانیان رها شدۀ طالبان، دوباره در میدان جنگ بازداشت شدند که نشان می دهد طالبان تعهد خود را برای عدم بازگشت به میدان جنگ احترام نگذاشتند.

بحث و گفتگو