درد سر تازه حکومت؛ علیپور جنگسالار است یا قهرمان مردمی؟ + تصاویر

در حالیکه رسانه‌های افغانستان گزارش داده اند ولسوالی حصه دوم بهسود در تصرف نیروهای وابسته به فرمانده عبدالغنی علیپور است تنش در این منطقه حل نشده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک داستان از آنجا آغاز شد که بیش از 200 تن از معترضان در بهسود به خاطر استقرار نیروهای خاص دست به اعتراض زدند و تصاویر تلویزیونی نشان داد که با نیروهای امنیتی درگیر شدند. 12 معترض کشته شدند و 28 تن به شمول دو سرباز و فرمانده پولیس حصه دوم بهسود زخمی شدند.

 طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، در روز حادثه گفت که افراد مسلح عبدالغنی علی‌پور سبب این جنجال شده اند و در این حادثه 7 تن از افراد مسلح غیرمسئول کشته و 13 نفر دیگر زخمی شده اند که 5 نفر از نیروهای امنیتی در بین زخمی‌ها می‌باشند.

افراد وابسته به فرمانده علیپور که خود را جنبش مقاومت مینامند و مدعی اند امنیت محل را تامین میکنند از سوی دولت افغانستان افراد مسلح غیر مسوول شناخته میشوند.
در افغانستان شماری علیپور را ضرورت و برخی او را مزاحمت برای تامین امنیت میدانند.
اما این مشاور وزارت داخله افغانستان میگوید که علیپور این فرقی با طالب ندارد
اما علیپور کیست؟
در جریان تظاهراتی که در اعتراض به بازداشت او نیز در کابل و چند نقطه دیگر انجام شد چندین تن به شمول افراد پولیس زخمی شدند.
 
در حال حاضر وزارت داخله افغانستان علیپور را اغتشاشگر و جنگسالار خوانده و افراد او را مسلح غیر مسوول میداند، علیپور اما خود را رهبر جبهه مقاومت و طرفداران او را قهرمان میدانند.
افغانستان
بحث و گفتگو