توزیع زمین برای بی ‌جاشده ‌گان داخلى در هرات از سوی حکومت

وزارت امور مهاجرین و عودت ‌کننده‌ گان: براى تعیین سرنوشت و رسیده‌ گی به مشکلات بی ‌جاشده‌ گان داخلی در هرات، گروه کارى مشترک ولایتی‌ ایجاد شده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نوررحمان اخلاقی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کننده‌ گان، در سفری به ولایت هرات گفت که براساس فرمان «۱۰۸» ریاست جمهوری برای حل مشکلات و توزیع زمین برای بی ‌جاشده ‌گان، گروه کارى مشترک در تمام ولایات ایجاد و پس از بررسی، برای افراد نیازمند زمین توزیع می‌شود.

حادثه ترافیکی در هرات شش کشته بر جای گذاشت

او مى افزاید که به زودی کار شناسایی خانواده‌های بی‌جاشده‌، بازگشت‌کننده‌گان و خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی از سوى گروه کارى مشترک آغاز می‌شود.

به گفته وزیر امور مهاجرین، اولویت توزیع زمین در ولایت اصلى بی‌جاشده‌گان است و شرایط در اختیار گذاشتن زمین برای آنان را حکومت مشخص می‌کند.

در همین حال، نوراحمد حیدری، معاون والی هرات، می‌گوید که مشکلات بی‌جاشده‌گان و نیازهای آنان را با وزیر مهاجرین در میان گذاشته و قرار است برای حل مشکلات این قشر اقدام شود.

در جریان سال جاری به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها بین حکومت و طالبان بیش از ۷۰ هزار نفر در ولایات گوناگون کشور از مناطق اصلى شان آواره شدند.

بحث و گفتگو