باید زندگی با ویروس را پذیرفت

نماینده سازمان صحت جهان اظهار داشته است که منتظر ختم عنقریب پاندمی کووید-19 نیست.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ملیته ووینوویچ نماینده سازمان جهانی صحت به این نظر است که نباید در ماه های نزدیک ختم پاندمی کوید-19 را انتظار داشت.

به گفته وی، بشریت باید زندگی با ویروس را بپذیرد. ما مسیر دور را پیشرو داریم. این مسیر ساده نیست.

عوامل مبتلا شدن مجدد به کرونا کشف شد

ووینوویچ در ارتباط ختم پاندمی گفت: "زمان که سطح ایمنی کافی وجود داشته باشد، از جمله به لطف واکسین، قسمی که همه امیدوارند، در برخی مواقع در دسترس باشد. موجودیت ویروس را در جمعیت بپذیریم، و بپذیریم که ویروس قصد فرار از ما را ندارد و مانند سایر ویروس ها در اینجا باقی خواهد ماند. ما باید بیاموزیم که با این ویروس زندگی کنیم و به ویروس اجازه ندهیم که بر زندگی ما حاکم باشد".

به نوبه خود رینات ماکسیوتوف رئیس عمومی مرکز علمی دولتی ویروسلوژی و  بیوتکنالوژی "ویکتر" ابراز نظر نموده گفت که باید پاندمی کوید-19 تا سال 2012 خاتمه یابد.

وی گفت: «ویروس باقی می ماند، اما باور داریم که پاندمی در سال 2021 خاتمه خواهد یافت».

به گفته رینات ماکسیوتوف: «فعلاً 35 هزار دوز واکسن تولید کرده ایم. تا پایان سال، در مجموع 50 هزار دوز واکسن تولید می شود که برخی از آنها، حدود 5 هزار دوز، به آزمایشات ک پس از ثبت نام انجام می شود، بقیه به گردش مدنی معرفی می شوند. ما انتظار داریم که در ماه دیسامبر، بیشتر آنها را به گردش مدنی درآوردیم. "

علاوه بر این، وادیم تاراسوف، مدیر انستیتوت طب ترجمه و بیوتکنولوژی دانشگاه سچنوف وزارت صحت روسیه گفت که هیچ یک از کسانی که در تابستان Sputnik V را در مرحله اول آزمایش کرده بودند، به ویروس کرونا مبتلا نشدند.

بحث و گفتگو