سازمان ملل: عقیم سازی اجباری زنان مهاجر در آمریکا بررسی شود

سازمان ملل متحد اعلام نموده است که گزارشات در خصوص عقیم سازی اجباری زنان مهاجر مکزیکی در آمریکا را بررسی خواهد کرد.
Sputnik

 به گزارش اسپوتنیک، پس از شکایت برخی از مهاجران مکزیکی مبنی بر تجاوز و عقیم سازی زنان در مراکز بازداشتی در مرز میان آمریکا و مکزیک، سازمان ملل متحد با واکنش جدی در برابر این گزارش به صورت رسمی  از مقامات ذیربط درخواست کرد، نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

سازمان ملل اعلام نموده که مقامات مکزیک بنابر دلایلی از بررسی این حادثه خودداری نموده اند و خواستار بررسی جدی این رویداد شده است.

پیش از این برخی بانوان مهاجر اعلام کرده بودند که در مراکز نگهداری و بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک، زنان عقیم و به آن ها تجاوز می شده است.

لورا کارلسن، مدیر پروژه لاس Las Américas در مرکز سیاست بین الملل مکزیک گفته است، اکنون علیرغم درخواست سازمان ملل در این مورد بررسی این گزارش، مقامات مکزیکی نسبت به آنچه اتفاق افتاده است خاموشی اختیار نموده ودر این امر دخالت نمی‌ کنند.

عقیم سازی اجباری زندانیان زن در آمریکا

به گفته مدیر پروژه Las Américas به دلیل وابستگی به ایالات متحده ، مقامات مکزیکی استراتژی آشتی و تسلیم در برابر دولت دونالد ترامپ را انتخاب کرده اند.

وی گفته است: «ما پاسخ مناسبی به گزارش های مربوط به جنایات غیرانسانی ندیده ایم».  

وزارت امور خارجه  این کشور آمریکای لاتین در پاسخ گفته است که هیچ مدرک مستقیمی برای اثبات این رویداد تا هنوز در دست نیست. بعلاوه ، 20 دختری که پیش ازاین با آنها مصاحبه صورت گرفته، آنچه  را که در اردوگاه اتفاق افتاده تأیید نمی کنند.

از سوی دیگر، مقامات دیپلماتیک مکزیک در آتلانتا با سازمانی که درخصوص فرایند عقیم سازی افراد شکایت کرده، در ارتباط هستند. این اقدام بدون توجیه و با اطلاع کامل مدیران مراکز خدمات رسانی به مهاجران و کنترل گمرک های آمریکا صورت گرفته است.

در مرز میان مکزیک و آمریکا علاوه بر مهاجران مکزیکی، از دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین نیز حضور دارند.

بحث و گفتگو