بيانيه مشترك اسرائيل و امريكا در استانه نخستین پرواز از تل آويو به ابوظبى

نخست وزیر اسرائیل و مشاوران رئیس جمهور امریکا با انتشار بیانیه گفتند، که دیگر کشورهای عربی ممکن است به زودی به توافقنامه صلح با امارات بپیوندند.
Sputnik
لغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جارد کوشنر مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا به تاریخ 30 اگوست درباره این موضوع به خبرنگاران گفتند: فردا 31 اگوست، یک هواپیمای ال آل یک هیئت مشترک اسرائیلی و امریکایی را به امارات می رساند.

نخست وزیر اسرائیل درباره جزئیات معاهده ای برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات گفت، که با امارات همکاری خواهد کرد.

در این سفر كوشنر و اوبراین مشاوران رئیس جمهور امریکا از اعضای هیات خواهند بود.

نتانیاهو خطاب به آنها گفت: "فردا شما نخستین پرواز بازرگانی اسرائیل به امارات متحده عربی خواهید بود. دیروز، امارات تحریم اسرائیل را برای نخستین بار لغو کرد و درها را برای تجارت و سرمایه گذاری و همچنین همکاری بین بهترین اقتصادهای خاورمیانه گشود. دور نیست روزی که آنها از ما بپرسند - به طور کلی چگونه ممکن است غیر از این باشد؟ "ю

به گفته نخست وزیر اسرائیل، "دیگر کشورهای عربی جهان نیز به ما خواهند پیوست".

با این حال ، نتانیاهو مشخص نکرد که از کدام کشورها صحبت می کند.

نخست وزیر اسرائیل همچنین از همه کشورها خواست، که "از ایالات متحده در مخالفت با تجاوزات ایران و برنامه های تهران برای ایجاد سلاح اتمی پشتیبانی کنند".

یادآوری می کنیم، که امارات و اسرائیل ماه گذشته با میانجگری امریکا بر سر عادی‌سازی روابط بین خود به توافق رسیدند و قرار است این توافق با امضای محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو در کاخ سفید رسمی شود.

بحث و گفتگو