امریکا به دنبال درگیری بین روسیه و چین است

وزارت خارجه روسیه: امریکا با اقدامات تحریک آمیز به دنبال ایجاد درگیری بین روسیه و چین است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه در نشست مشورتی بین دو وزارت در مورد پرابلم رسانه ی در سطح نمایندگان رسمی  وزارت های خارجه گفت، روسیه و چین به هدف اصلی اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده در فضای رسانه ای تبدیل شده اند.

امریکا، روسیه را متهم به آزمایش تسلیحات ضد اقمار مصنوعی کرد

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی در مورد مشکلات اطلاعاتی در سطح نمایندگان رسمی دستگاه های دیپلماسی روسیه و چین گفت: "با توجه به اینکه روسیه و چین تبدیل به هدف اصلی و هدف جنگ اطلاعاتی شده اند، بهبود تعامل در حوزه رسانه، در درجه اول از طریق سرویس های ما و ارتباطات بین رسانه ها از هر زمان دیگر مهم تر است."
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: "چنین به نظر می رسد که آنها در اظهارات خود مرزها را رد کرده اند. این ادبیات نه تنها تهاجمی است و اقداماتی تهاجمی به دنبال دارد، بلکه اکنون اینها تلاش های تحریک آمیز برای ایجاد درگیری در حوزه عمومی روسیه و چین است. این را می توانم اطمینان دهم که آنها موفق نخواهند شد."
زاخارووا در ادامه تاکید کرد، تقویت شراکت برابر و تعاملات استراتیژیکی با چین از اولویت های سیاست خارجی روسیه است. این خط مشی ماهیتی پایدار و طویل مدت دارد و در راستای توسعه دو کشور انجام می شود.

بحث و گفتگو