وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود

وزارت صحت عامه افغانستان از پیشکش طرح وزارت معارف برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به این وزارت خبر داد. 
Sputnik
سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه شنبه 27 جوزای 1399 نوشت: داکتر بشیر نورمل، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه، با آقای محمد ابراهیم شینواری، معین وزارت معارف و نمایندگان از معاونیت دوم ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان، سازمان بهداشت جهانی، تحصیلات عالی دولتی و خصوصی و ادارات مختلف دیگر در مورد بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی در سطح کشور دیدار و گفتگو نمود.
در ادامه این وزارت می نویسد، که معین پالیسی و پلان در این نشست گفت: وزارت صحت ‌عامه طرح پیشنهاد شده توسط وزارت معارف را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت مطابقت این طرح با توصیه‌های وزارت صحت‌ عامه و سازمان بهداشت جهانی، این وزارت می‌تواند پس از تأییدی ریاست محترم جمهوری در آینده نزدیک روی بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی اقدام نماید.
درباره این طرح وزارت صحت عامه می نویسد، که این طرح دربرگیرنده مراعت نمودن فاصله های اجتماعی، شستن مکرر دست ها با آب و صابون چند بار در روز، استفاده از ماسک، دست ندادن، استفاده از صنف های بزرگ، کم نمودن ساعت های درسی، محدود سازی مضامین درسی و نکات مهم دیگر می‌باشد.


هم‌چنان در این نشست نمایند گان ادارات مختلف نظریات و پیشنهادات خود را به خاطر بازگشایی مکاتب دولتی و خصوصی مطرح نموده و خواهان بازگشایی این مکاتب در آیندۀ نزدیک از سوی وزارت معارف در سطح کشور گردیدند.

بحث و گفتگو