کرزی به ایران: موضوع قتل شهروندان افغان را بررسی و با ما شریک کنید

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است که ایران باید موضوع را بررسی و با مردم افغانستان شریک کنند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به آتش زدن شهروندان افغانستان از سوی پولیس ایران در برگه فیسبوک خود نوشته است: "شماری از هموطنان عزیز ما در نتیجهٔ آتش گرفتن موتر حامل شان در شهر یزد ایران شهید و زخمی شدند. چندی قبل نیز شاهد غرق شدن شماری از هموطنان ما در منطقه مرزی میان افغانستان و ایران بودیم. این حوادث اسفبار شدیداً مایهٔ نگرانی گردیده است."

عفو بین‌الملل خواهان بررسی آتش‌سوزی موتر پناه‌جویان افغان در ایران شد

آقای کرزی گفته است که ایران در مورد چگونگی وقوع اینگونه حوادث تحقیقات و بررسی های همه جانبهٔ شان را انجام داده و برعلاوهٔ شریک ساختن نتایج آن با مردم افغانستان تلاش به خرچ دهد تا منبعد از تکرار همچو حوادث جلو گیری صورت گیرد.
ازسویی هم امروز عبدالغفور لیوال سفیر کبیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با هیات همراه خود متشکل از آقایان عبدالقیوم سلیمانی وزیر مختار و معاون سفیر و جمال انصاری سکرتر سوم سفارت، با زخمیان رخداد آتش سوزی موتر در شهر یزد جمهوری اسلامی ایران دیدار نمودند و از نزدیک وضعیت صحی زخمیان را بررسی و از پرسنل پزشکی خواسته شد تا رسیدگی هر چه بیشتر به این افراد صورت گیرد.
سفارت افغانستان در تهران در ادامه نوشته است، که گفت و گوی تیلیفونی یکی از زخمیان با خانواده اش در افغانستان جهت اطمینان از وضعیت سلامتی اش نیز فراهم شد و کمک مالی که از طرف سفارت در نظر گرفته شده بود، برای آنها توزیع گردید.
در پایان این خبرنامه آمده است، که روند پیگیری و دیدار با دیگر حادثه دیدگان و مقام های مسئول در ولایت یزد ایران ادامه دارد و خبرهای بعدی و تکمیلی نشر خواهد شد.
یادآوری می‌کنیم، که پیش از این در رسانه ها خبر آتش سوزی موتر شماری از مهاجران افغان در شهر یزد گزارش شده بود.
به اثر تیراندازی و آتش‌سوزی موتر حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز شهر یزد ایران سه تن از آن‌ها جان باختند و 8 تن دیگر زخم برداشتند.

بحث و گفتگو