جان باختن نخستین کارمند رسانه ای افغانستان بر اثر ویروس کرونا

Sputnik
واکنش "نی" به محدود شدن آزادی‌های مدنی در ولایت هرات

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نی با نشر اعلامیه‌ای نوشت، سلیمان یوسفی کارمند تلویزیون‌های آریانا و آریانا نیوز به اثر ویروس کرونا در کابل جان باخت.
در این اعلامیه آمده است، که سلیمان یوسفی ده روز در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و روز جمعه 29 مه با شدت گرفتن تنگی نفس به درمانگاه افغان – جاپان در کابل انتقال یافت و در آنجا جان باخت.

براساس این اعلامیه، یوسفی از 10 سال به این طرف به عنوان راننده با تلویزیون‌های آریانا و آریانا نیوز کار می‌کرد و وی نخستین کارمند رسانه‌ای در افغانستان است که براثر ویروس کرونا جان باخت.

در این اعلامیه ذکر شده: "ده‌ها کارمند رسانه به این‌ بیماری مصاب شده اند. تنها در یک رسانه در کابل، حدود پنجاه تن به این بیماری مصاب شده بودند".

دفتر نی تاکید کرده: "به‌دلیل اجتماعی بودن کار روزنامه‌نگاری، با مراعات قرنطین کار روزنامه‌نگاری محال می‌نماید. به‌این دلیل هم مدیران رسانه‌ها و هم خود کارکنان رسانه‌ها مسئولیت دارند تا درجریان کار، هدایت‌های بهداشتی-صحی را مراعات کنند؛ تا باشد که از این بیماری در امان بمانند".

یادآوری می کنیم، که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد و اکنون شمار بیماران کرونا در این کشور از مرز 13 هزار نفر گذشته و بیش از 240 نفر نیز جان باخته‌اند.

بحث و گفتگو