راه اندازی کمپاین بانک مرکزی افغانستان برای ترویج پول افغانی در غرب این کشور

پس از ترویج پول افغانی در ولایت های شرقی افغانستان، روند کمپاین و عملی کردن ترویج پول افغانی به جای تومان ایرانی در غرب این کشور توسط بانک مرکزی افغانستان راه اندازی می شود.
Sputnik
محبوبیت اسعار همسایه نسبت به پول افغانی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در بانک مرکزی افغانستان می‎گویند، که ترویج پول افغانی، باعث بلند رفتن ارزش آن در برابر ارزهای خارجی می شود.

شریف الله شگیوال سخنگوی بانک مرکزی این کشور می گوید، که این نهاد تلاش دارد تا استفاده از پول افغانی در عوض ارزهای خارجی در مارکت های کشور را افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌ها در ولایت های افغانستان که مرز مشترک با ایران دارند، در اکثر معاملات روزانه شان از تومان ایرانی استفاده میکنند.

این نهاد می‌افزاید، که از سال گذشته میلادی تا کنون توانسته اند در ولایت های، ننگرهار، لغمان، کنر، پکتیا، پکتیکا، خوست، هلمند و کندهار کمپاین ترویج پول افغانی را به گونه موفقانه عملی و میلیارد ها کلدار پاکستانی را از گردش در بازارهای کشور بکشند.

در همین حال بانک مرکزی این کشور میگوید، که در ترویج پول افغانی همه مردم مسئولیت مساویانه دارند و همه باید دست به دست هم داده و در معاملات روزانه از پول رایج کشور کار بگیرند.

بحث و گفتگو