بنیانگذار شبکه تلگرام تحت فشار مقامات آمریکایی تسلیم شد

پاول دوروف، بنیانگذار شبکه اجتماعی Vkontakte و پیام رسان تلگرام، تحت فشار مقامات آمریکایی تسلیم شد و از پروژه خود بنام شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) صرفنظر کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک پاول دوروف گفت: "امروز یک روز غم انگیز برای ما کارمندان تلگرام است. ما در حال اعلام خاتمه پروژه blockchain هستیم".  

بنیانگذار تلگرام دلیل عدم دسترسی به آن را اعلام کرد

به گفته وی، شبکه باز تلگرام  با نام مخفف TON قرار بود با یک گریم رمزنگاری شده ، به یک پلتفرم blockchain نسل جدید تبدیل شود.  بالای این پروژه بهترین مهندسین کار کردند و شبکه تلگرام نیز مجبور شد اصول پردازش معاملات غیرمتمرکز را که اولین بار در cryptocur ارزهای بیت کوین و اتریوم و سیستم عاملهای مرتبط با blockchain آزمایش شده بود، وام بگیرد.

دوروف دلیل عدم موفقیت خود را ناشی از مخالفت مقامات آمریکایی و دادگاه آمریکایی می داند. طی چند ماه گذشته، آمریکایی ها چندین بار این پروژه را ممنوع اعلام کرده اند زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحد(SEC) نشانه های وعده داده شده به سرمایه گذاران را به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته است. در نتیجه ، آنها مجبور شدند ثبت نام لازم را انجام دهند ، که این کار انجام نشده است.

راه اندازی TON و Gram در سال 2018 اعلام شده بود.

از آن زمان، دوروف و شرکایش 1.7 میلیارد دلار از سرمایه گذار جلب کرده اند تا بتوانند آن را توسعه دهند ، افرادی که قرار بود نشانه های رمزنگاری جدید را بدست آورند.

در اوایل ماه مه ، مشخص شد که توسعه دهندگان این پروژه بدون مشارکت دوروف، نسخه - Free TON Community    را راه‌اندازی کردند.

بحث و گفتگو