کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی در افغانستان 533 غیرنظامی کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد که در 3 ماه نخست سال جاری میلادی 533 غیرنظامی افغان از جمله بیش از 150 کودک کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش، در ماه مارچ که انتظار می‌رفت گفتگوهای میان افغانان آغاز شود، اما بیشتر جنگ شدت گرفته و غیرنظامیان متحمل تلفات بیشتر شده اند.

در بخشی از گزارش آمده است که 39 درصد تلفات غیرنظامیان از سوی طالبان صورت گرفته و 13 درصد آن از سوی گروه داعش انجام شده است.

جنرال امریکایی: حملات طالبان بیشتر از حد تعیین شده در توافقنامه صلح است

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که زنان و کودکان از خشونت در افغانستان بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

یوناما تاکید کرد که بطور ویژه از تشدید خشونت‌ها در ماه مارچ  و افزایش تلفات غیرنظامیان نگران است زیرا این روند به دنبال هفته «کاهش خشونت‌ها» بین نیروهای حامی دولت افغانستان و طالبان و نیز توافقنامه صلح آمریکا و طالبان رخ داد.

براساس این گزارش نیروهای مخالف دولت مسئول 55 درصد از تلفات (282 کشته و 428 زخمی) هستند و نیروهای حامی دولت نیز مسئول 32 درصد از تلفات (198 کشته و 214 زخمی) می‌باشند.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان از همه‌ی طرف‌های درگیر خواسته است که جهت حفاظت و آسیب نرسیدن به غیرنظامیان با توجه به افزایش تهدیدات COVID-19 تلاش کنند.

بحث و گفتگو