طبقه ‌بندی و بررسی شکایات ۱۵ ولایت تکمیل گردید

مسولین کمیسیون شکایات انتخاباتی: تصنیف ‌بندی شکایات در حدود ۱۵ ولایت تکمیل شده و کار بررسی آن اغاز شده است و احتمال دارد تا پایان امروز یا فردا تصنیف تمام ولایات تکمیل شده و بررسی‌ها را آغاز کنند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز سه‌شنبه(۱۰جدی) در حمع خبرنگاران گفت: “ممکن است که ۹۰ درصد شکایات انتخاباتی در ولایات در ۱۵ روزی که برای این کار تعیین شده، بررسی شوند”.

الیاسی افزود: “تنها در کابل از ۲ هزار و ۲۳۱ شکایت، ۱ هزار و ۲۰۰ شکایت آن بررسی شده و یکی از دلایل زمان‌گیر شدن کارها، ثبت تمامی شکایت‌های مربوط به انتخابات در کابل بوده و اگر کار طبقه‌بندی شکایات در ولایت ها انجام می‌شد،  این کار تاکنون ختم شده بود”.

ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان

او شکایات ثبت شده در کمیسیون انتخاباتی را شامل جرایم، تخلفات و تخطی‌های انتخاباتی خوانده، تاکید کرد، کسانی که مرتکب “جرایم انتخاباتی” شده‌اند، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

این در حالی است که روند ثبت شکایات مربوط به اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲ جدی سال روان، پس از اعلان این نتایج، برای مدت سه روز آغاز شد. در این مدت بیش از ۱۶ هزار شکایت در مرکز و ولایت ها ثبت شد. مطابق به قانون، کمیسیون شکایات انتخاباتی باید در مدت ۱۵ روز بعد از ثبت شکایات، نتایج بررسی‌های خود را نشر کند.

بحث و گفتگو