کوریای شمالی: ترامپ «پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول» است

یک مقام عالی‌رتبه کوریای شمالی گفت: اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا درباره کوریای شمالی بسیار ناامیدكننده است و نشان می دهد كه وی یک "پیرمردی عجول و دمدمی مزاج و بی تحمل" است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، کیم یونگ چال، یکی از معاونان رئیس حزب حاکم کوریای شمالی که نقش محوری در سازماندهی نشست دوم رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ داشته، در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری دولتی این کشور انتشار یافت، ترامپ را یک "پیرمرد دمدمی مزاج و بی‌توجه" توصیف کرد.

مقام ارشد مذکور در حکومت کوریای شمالی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد، اگر رئیس جمهور آمریکا به ایراد "اظهارات و الفاظ نامناسب و بسیار پرریسکش" علیه کوریای شمالی ادامه دهد، ممکن است نظر کیم جونگ اون رهبر این کشور درباره ترامپ تغییر کند.

فخر فروشی ترامپ از روابطش با رهبر کوریای شمالی

او به اظهارات روز یکشنبه ترامپ درباره این که "رهبر کوریای شمالی خیلی چیزها برای از دست دادن داشته و نمی‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا مداخله کند" اشاره کرد.

به گفته کیم یونگ چال، این اظهارنظرهای ترامپ نشان می‌دهند او "پیرمردی بی تحمل" است. او خاطر نشان کرد:"از آنجا که ترامپ یک پیرمرد بی توجه و دمدمی مزاج است، به زودی احتمالا به جایی میرسیم که او را جز با لفظ "پیر کودن" نمی‌توانیم توصیف کنیم".

مناسبات میان کوریای شمالی و ایالات متحده آمریکا در نخستین ماه‌های به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به شدت متشنج شد و رهبران دو کشور یکدیگر را به جنگ تهدید کردند. با این حال کوریای، نشانه‌هایی از تمایل با عادی‌سازی روابط با سئول و حتی واشنگتن را از خود نشان داد. پس از آن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سه نوبت در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کوریا با یکدیگر دیدار کردند. با این حال مذاکرات فنی و دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و کوریای شمالی تاکنون بدون نتیجه بوده است.

بحث و گفتگو