واکنش‌ ارگ به کشته شدن استاد پنجشیری

طالبان یک استاد دانشگاه کابل را در مسیر شاهراه بغلان – کندوز به قتل رسانیده اند، که واکنش‌های را با خود همراه داشت.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهور امروز تاریخ 6 نومبر در پیوند به کشته شدن پوهاند عزیز احمد پنجشیری، یکی از استادان سابق دانشگاه کابل توسط گروه تروریستی طالبان. گفت: طالبان با ترور و ایجاد رعب و وحشت، ارادۀ مردم ما به ویژه دانشمندان و قلم بدستان را در راستای شکوفایی علم و فرهنگ، تضعیف نمی توانند.

از سوی هم اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان از خبر شهادت موصوف شدیداً متاثر گردیده و گفته است که پوهاند عزیز احمد پنجشیری از استادان فرهیخته و دانشمند و از شخصیت های دلسوز وطن بود که حدود هفتاد سال زندگی کرد و بیشترین سال های پُربار عمرش را در عرصه های علمی، فرهنگی و تاریخی خدمت نمود و شاگردان زیادی را به منظور خدمت به جامعه تربیت کرد.

کشته شدن یک استاد دانشگاه کابل در بغلان توسط طالبان

در همین حال ریاست اجرایی حکومت نیز کشته شدن استاد  پنجشیری را ضایعه خوانده و تاکید کرده است: “تروریستان با شهید ساختن این چهره علمی و فرهنگی کشور، بار دیگر دشمنی‌شان را با علم، دانش و آگاهی به نمایش گذاشتند.

یادآوری می‌کنیم که مقامات محلی بغلان در شمال کشور صبح امروز صبح تاریخ 6 نومبر خبر داده بودند که "عزیز احمد پنجشیری" استاد در یکی از دانشکده های دانشگاه کابل روز گذشته در مسیر بغلان- کندوز از سوی طالبان به قتل رسیده است.

بحث و گفتگو