ممنوع شدن منسوبین وزارت معارف در کارزار های انتخاباتی

وزارت معارف اشتراک منسوبین خویش را به کمپاین‌ها و مسایل انتخاباتی ممنوع کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف اعلام کرده است که توظیف و کشانیدن منسوبین معارف در کارزارهای انتخاباتی و استفاده از ابزار و امکانات معارف به سود نامزدان انتخاباتی ممنوع می‌باشد.

وزارت معارف در خبرنامه‌‎ی که امروز سه‌شنبه (۲میزان) منتشر کرده گفته است که این وزارت به حیث اداره‌ بی طرف و غیرسیاسی،‌ بر اساس قانون انتخابات مکلف شده تا برای تحقق روند مردم‌سالاری، تنها در روز برگزاری انتخابات با کمیسیون‌ انتخابات همکاری نموده و زمینه‌ تسهیل روند رای‌دهی را از طریق در اختیار گذاشتن صنوف درسی برای ایجاد مراکز رای‌دهی مساعد نماید.

میرویس بلخی: بیش از 10میلیون مردم افغانستان بیسواد هستند

وزارت معارف همچنان به ریاست‌های معارف در مرکز و ولایات و تمامی ادارات مرتبط به این وزارت هدایت داده تا به منظور حفظ بی‌طرفی معارف و با در نظرداشت ارجحیت مکلفیت‌ها و وظایف بزرگترِ این اداره در قبال تدریس و تعلیم دانش‌آموزان، از توظیف و کشانیدن منسوبین معارف، در کارزارهای انتخاباتی و دخیل شدن در مسایل انتخاباتی پرهیز نمایند.

وزارت معارف تاکید کرده است که اعضای نظارت تعلیمی مکلفیت دارند تا از تطبیق این هدایت در مرکز و ولایات نظارت کرده و آن را با مسوولان ارشد این وزارت شریک سازند.

پیش از این وزارت معارف اعلام کرده بود که کسی حق ندارد برای پذیرایی از مقام های حکومتی از شاگردان معارف استفاده کند.

بحث و گفتگو