رئيس جمهور غنی دستور بررسی تلفات ملکی در هلمند را صادر کرد

رئيس جمهور غنی دستور داده است تا هیاتی برای بررسی تلفات ملکی در عملیات نظامی در هلمند، ایجاد شده و تمام جوانب این قضیه بررسی شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر یک خبرنامه، نوشته است: "گزارش های ابتدایی نشان می دهد که در اثر یک عملیات بالای تروریستان داخلی و خارجی در منطقۀ تخته پل ولسوالی موسی قلعۀ ولایت هلمند، شماری از آنان از بین برده شده اند و با تاسف و اندوه فراوان تعدادی از افراد ملکی نیز به شهادت رسیده اند".

کشته شدن 40 غیرنظامی توسط نیروهای ارتش در هلمند

در ادامه خبرنامه آمده است: "رئیس ‌جمهور غنی با آگاهی از شهادت افراد ملکی در این حادثه، شدیداً متاثر گردید و به والی هلمند دستور داد که هیاتی را به منظور بررسی همه جانبۀ رویداد مذکور توظیف نماید، تا یافته های خویش را به زوردترین فرصت ممکن با حکومت شریک سازد و همچنان به مسئولین مربوطه بخاطر رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدا هدایات لازم داد".

رئیس جمهور یکبار دیگر تصریح کرد که تلفات ملکی یکی از بدبختی های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل قبول و تحمل نمی باشد و باید تدابیر بیشتر اتخاذ گردد تا در جریان عملیات ها به مردم ملکی هیچگونه آسیبی نرسد.

طالبان عاملین اصلی تلفات افراد ملکی می باشند و همواره از خانه های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده اند و حتی تروریستان خارجی را میزبانی می کنند. طالبان باید از ادامۀ جنگ و کشتار مردم، دست بکشند و وارد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شوند.

قبل از این گزارش شده بود که در نتیجه عملیات نیروهای دفاعی در منطقه خاکسر ولسوالی موسی قلعه هلمند، ۴۰ غیر نظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

بحث و گفتگو