ترامپ باید با طالبان گفتگو کند

عمران خان از ترامپ تقاضا نموده است تا با طالبان گفتگو کند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم پاکستان ، معتقد است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده باید با طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) گفتگو را از سر بگیرد ، زیرا بحران در افغانستان فقط با کمک دیپلماسی قابل حل است.

عمران خان از بزرگ‌ترین اشتباه پاکستان نام برد

عمران خان در جریان کنفرانس در شورای روابط خارجی در نیویارک گفت: "امروز من با رئیس جمهور ترامپ ملاقات می کنم و می خواهم به او بگویم:" بشنوید، بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد. "

نخست وزیر پاکستان خطاب به رئیس جمهور امریكا گفت: "در طول 19 سال ، شما ناكام بوده اید و در مقابل طالبان پیروزی نشدید. و در جریان 19 سال آینده نیز نمی توانید به این هدف برسید."

قابل ذکر است که در اوایل ماه سپتامبر ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ، جلسه‌ای مخفیانه برنامه ریزی شده با رهبران طالبان و همچنین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را کنار گذاشت و به دلیل ادامه فعالیت های تروریستی این جنبش ، مذاکرات با طالبان را قطع کرد. در پاسخ ، ذبیح الله مجاهد ، نماینده طالبان گفت که این امر منجر به زیان جدی تر برای ایالات متحده می گردد.

پس از آنکه ترامپ نتیجه مذاکرات بین نمایندگان ایالات متحده و طالبان را ابلاغ کرد ، نمایندگان این جنبش از مسکو ، تهران و پیکن دیدار کردند.

بحث و گفتگو