کلوپ ویدیو

رونمایی آهنگ «آزادی» از سوی انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به مناسبت صدمین سالروز استقلال + ویدئو

انستیتوت ملی موسیقی افغانستان روز گذشته "یکشنبه 4 آگست" آهنگ حماسی «آزادی» را به مناسب فرارسیدن صدمین سالروز استقلال کشور، رونمایی کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، داکتر احمد سرمست رییس انستیتوت ملی موسیقی در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: «انستیتوت ملی موسیقی افغانستان افتخار دارد تا به‌مناسبت صدومین سالروز استرداد استقلال کشور، ویدیو کلیپ‌های چهار آهنگ حماسی را که توسط این نهاد تهیه و ترتیب گردیده است رونمایی کند. این آهنگ‌ها توسط آرکستر ملی سمفونی افغانستان و دسته همخوانان این نهاد اجرا گردیده‌اند. انستیتوت ملی موسیقی افغانستان با پیشکش این آهنگ‌های حماسی آرزومند است تا پیام صلح، آزادی، همبستگی، یگدیگر پذیری و همدلی را به گوشه گوشه‌ی کشور از طریق موسیقی برساند.»

داکتر احمد سرمست در ادامه نوشت: «کمپوز این آهنگ‌ها از داکتر صادق فطرت ناشناس، مسحور جمال، قمبر نوشاد و آرسن فهیم بوده که موسیقی سه آهنگ توسط قمبر نوشاد و یک آهنگ توسط آرسن فهیم تهیه و ترتیب گردیده است. اشعار این آهنگ‌ها توسط سلیمان لایق، عبدالغفور لیوال و داکتر سمیع حامد سروده شده‌اند».

شعر آهنگ «آزادی» توسط داکتر سمیع حامد سروده شده، آهنگ‌ساز و رهبر آرکستر آن آرسن فهیم و آوازخوانان آن دسته هم‌خوانان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان اند.

قابل ذکر است که انستیتوت ملی موسیقی افغانستان که نقش عمده‌ای در توانمندسازی دختران و پسران جوان در کشور جنگ زده ما دارد، طی چند سال اخیر برنده چندین جایزه شد، این انستیتوت در پهلوی سایر جوایز، سال 2018 برنده جایزه «نوبل موسیقی» شد.

بحث و گفتگو