حضور یک نماینده مجلس محکوم به زندان در مجلس

یک نماینده مجلس افغانستان با وجودی این که از سوی دادگاه این کشور محکوم به شش ماه زندان شده است، اما در نشست های مجلس حضور می یابد.
Sputnik
دو نامزد ریاست مجلس نمایندگان به دور دوم انتخابات راه یافتند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، احمدضیا یفتلی نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان، در حالی‌که از سوی دادگاه به شش ماه زندان محکوم شده است، اما در نشست‌های مجلس حضور می‌یابد.

آقای یفتلی به اتهام فساد مالی از سوی دادگاه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری محکوم به حبس تنفیذی شده است.

با این حال، شماری از نمایندگان مردم در مجلس نمایند‌گان، تاکید می‌ورزند که شماری از اعضای دور هفدهم این مجلس که از سوی دادگاه محکوم به زندان استند، حکم دادگاه در برابرشان عملی نشده است و به کارشان در مجلس نمایندگان آغاز کرده‌اند.

همچنان، آنان می‌افزایند که هیچ عضو شورای ملی مصوونیت قضایی ندارد و باید در برابر همه قانون یک سان تطبیق شود.

رمضان بشردوست، نماینده مردم در مجلس می‌گوید:- "ارگان عدلی و قضایی جلسه نگرفت و معطل کرد تا اینا وارد پارلمان شود بعد محکمه دایر شد، مسئله دوم این که قانون اساسی هرگز مصئونیت قضایی جز اظهار نظر و رای اش به جای دیگر نمی‌دهد".

 دادگاه مرکز عدلی و قضایی تاکنون چندین مقام دیگر پیشین حکومتی را نیز محکوم به زندان کرده است که در برخی موارد دیده شده که حکم دادگاه جامه عمل نپوشیده است.

یارباز حمیدی، نماینده مردم پکتیا در مجلس نماینده گان بیان می‌دارد:- "اگر بالای مقام ها این حکم تطبیق نشود، برای مردم دیگر نیز زمینه جرم ها مساعد می شود و آزادانه گشت و گذار خواهند کرد".

این در حالیست، که دادگاه عالی در پیوند به این موضوع حاضر به اظهار نظر نشده است.

یادآوری می کنیم، که یفتلی به روز(یکشنبه، ۲۲ ثور) طی تدویر دادگاهی به اتهام فساد مالی به شش ماه حبس تنفیذی محکوم شد.

 

بحث و گفتگو