صادرات یک میلیارد دالر کالاهای ایرانی به افغانستان

ایران سالانه بیش از یک میلیارد دالر انواع کالا به سمت افغانستان و بازار کشورهای همسایه این کشور صادرات می کند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه، فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد ایران در دیدار با اعضای اتحادیه نفت و گاز غرب کشور افغانستان با موضوع بررسی و گفت و گوی مسائل حوزه صادرات، ترانزیت و برخی مشکلات رانندگان دو کشور گفت: این منطقه از مهمترین بنادر خشکی ایران از نظر امکانات و زیرساخت در مرزهای زمینی کشور محسوب می شودکه از امکانات زیربنایی و زیرساختی بسیار مناسبی برخوردار است.
فرامرز سلطانی، با بیان این که خدمات رسانی مطلوب بیشتر و تسهیل بهتر در امور در دستور کار قرار دارد افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا رضایت تجار کشور افغانستان را در ارائه خدمات صادراتی جلب نماییم.
وی خطاب به فعالان اقتصادی افغانستانی ادامه داد: همانطور که از مسئولان گمرک اسلام قلعه خواسته‎ایم از شما هم می‌خواهیم تلاش کنید با تجهیز زیرساخت‎ها و افزایش تجهیزاتی چون باسکول و پارکینگ روند خروج و ورود لاری ها تسریع و از ازدحام و ترافیک موترهای لاری جلوگیری شود.
فرامرز سلطانی افزود: سالانه بیش از یک میلیارد دالر انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای کشورهای همسایه صادرات می شود که این نشان از بازارپسندی محصولات ایرانی بین مردم کشور افغانستان است.
وی گفت: هم اکنون انواع مصالح ساختمانی، میوه تازه و خشک و مواد غذایی از مهمترین اقلامی است که از سمت معبر زمینی دوغارون به افغانستان صادرات می گردد.

بحث و گفتگو