ابراز امیدواری پوتین به اعمال نشدن تحریم های امریکا در برابر نفت ایران

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد، که تحریم های امریکا در برابر نفت ایران به هیچ وجه اعمال نشود.
Sputnik
جزئیات دیدار پوتین و رهبر کوریای شمالی

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت:- "امیدوارم این اتفاق نیفتد، پس از این همه".

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دیروز در سخنرانی خود در مراسم گشایش نشست بین المللی «یک کمربند-یک راه» در پکن همچنان تأکید کرد، که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی به منزله یکی از شکل‌های ظهور سیاست محافظتی است و جامعه بین الملل باید به آنها پاسخ مناسب نشان دهد.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه اقدامات محدودکننده یکجانبه و غیرقانونی که در بیرون از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل در نظر گرفته می‌شوند و البته جنگ تجاری، خطرناکترین شکل سیاست محافظتی است، افزود:- "جامعه بین المللی تنها در اقدامی جمعی و مشترک می تواند با چنین چالش‌هایی مقابله کند،چرا که چنین پدیده‌های منفی می تواند همچنان بعنوان زمینه ساز پرورش تروریسم، افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی بوده و در عین حال دلیلی برای بوجود آمدن مناقشات منطقه‌ای احتمالی شود".    

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا سال گذشته از پیمان هسته ای با ایران بیرون شد و تحریم ها را دوباره بالای ایران بازگرداند. در عین حال، ایالات متحده امریکا برای کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، جاپان، کوریای جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقتی را تاسیس کرد، یعنی این که امریکا تا زمان معین تحریم ها در برابر آنها را برای مقادیر معینی از نفت ایران اعمال نکند.

 

 

بحث و گفتگو