پاداش صداقت یک افسر؛ آمر پیشین امنیت تخار رنگمالی می‌کند

سمونوال نظام الدین غوری، آمر پیشین امنیت ولایت تخار پس از تقاعد به‌دلیل مشکلات مالی، پیشه رنگمالی را به پیش گرفته است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سمونوال نظام‌الدین غوری که بیش از ۲۶ سال در مربوطات وزارت امور داخله افغانستان وظیفه اجرا کرده است، پس از تقاعد جهت تهیه اعاشه و اباطه خانواده اش رنگمالی می‌کند.

به گفته وی، در طول مدت کاری اش در مربوطات وزارت داخله، یگانه شعار و تلاشش مبارزه با فساد و جلوگیری از گرفتن رشوه توسط زیردستانش، بوده است.

آقای غوری که در چندین ولایت افغانستان وظیفه اجرا کرده است، قبل از تقاعد به عنوان آمر امنیت ولایت تخار ایفای وظیفه می‌کرد.

وی می‌گوید که از رنگمالی کردن لذت می‌برد و به آن افتخار می‌کند زیرا از این طریق روزی حلال بدست می‌آورد.

آقای غوری با ذکر اینکه در جریان مدت خدمت وی در مربوطات وزارت داخله با وی بی‌انصافی صورت گرفته، می‌گوید که در جریان چندین سال اخیر بی‌عدالتی در نظام کشور بود و حالا نیز وجود دارد. به گفته وی، در طول این سال‌ها کسانی رتبه جنرالی کسب کردند که حتی سواد کافی و تجربه کاری ندارند.

وی با تاکید اینکه در وزارت داخله کشور بی‌عدالتی وجود داشت و دارد، می‌گوید که وی ۲۴ سال قبل رتبه دگروالی را کسب کرده بود و با وجود اینکه تحصیلات عالی به سطح ماستری، و سابقه کاری خوب هم دارد، اما به دلیل اینکه واسطه و روابط با مقامات بلندپایه حکومتی، با وجود اینکه مستحق کسب رتبه جنرالی بود، این رتبه را کسب نکرد.

وی می‌افزاید که در طول ۱۸ سال اخیر ۱۹ بار از وظایفش تبدیل و تغییر شده است.

به گفته وی، او پس از گذشت ۶ ماه یا یک سال کار در هر موفقی، به جای دیگری تبدیل می‌شد، و دلیل این کار مبارزه وی با مفسدینی که در داخل پولیس کار می‌کردند، بوده است.

وی با اشاره به تهدیدها از جانب تروریستان و اعضای مافیا برای افسران متقاعد پولیس و اردوی ملی، از امنیت جان افسران افسران ابراز نگرانی کرده است.

وی از دولت می‌خواهد تا امنیت جان جنرال‌ها و دگروال‌هایی را که در بازداشت تروریستان و قاچاقبران نقش داشته اند، تامین کند.

بحث و گفتگو