نخستین اظهارات سرپرست وزارت دفاع افغانستان

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت، که افراد بی صلاحیت براساس سهمیه قومی در این وزارتخانه حضور نخواهند داشت.
Sputnik

وعده رئیس‌جمهور غنی به امرالله صالح و اسدالله خالد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: اولویت کاری وی اطلاع از وضعیت نیروهای امنیتی افغانستان، تامین نیروها و روحیه دادن به آن‌ها است.

وی افزود: تقویت روحیه وحدت ملی در ارتش کشور یک ضرورت است و افرادی که صلاحیت ندارند براساس سهمیه قومی در این وزارت جایی نخواهند داشت.

اسدالله خالد در مراسم معارفه خود تصریح کرد:  به مردم افغانستان اطمینان می‌دهم که از روند صلح پشتیبانی خواهم کرد.

خالد با تاکید بر اینکه نسبت به نیروهای امنیتی، تامین آن‌ها، انتقال زخمیان و خانواده‌های جان باختگان نیروهای امنیتی توجه بیشتری صورت خواهد گرفت نیز ادامه داد: در تمام نیروهای مسلح و بخش امنیتی باید هماهنگی‌های لازم بوجود آید.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین اظهار داشت: سربازان همانقدر که در برابر دشمن بی‌رحم هستند، باید برای کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار نیک با اسیران جنگی و رعایت حقوق بشر نیز تلاش کنند.

یادآوری می کنیم، که اسدالله خالد در سال 2001-2005 والی غزنی، 2005-2008 والی کندهار، 2010-2012 وزیر مرزها و قبایل و در سال 2012 نیز ریاست امنیت ملی افغانستان را برعهده داشت.

وی در سال 2012 برای مقابله با مخالفان مسلح دولت مبتکر نیروهای خیزش مردمی بود و در نخستین اقدام شماری از نیروهای مردمی در ولایت غزنی را مسلح کرد.

 

بحث و گفتگو