اعزام محبوسین گوانتانامو به سوریه

جعفری نماینده سوریه در ملل متحد اظهار داشته است که امریکا در اعزام محبوسین گوانتانامو و پیوسین آنها با تروریستها در سوریه دست دارد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، بشار جعفری نماینده سوریه در ملل متحد، ایالات متحده را در رهائی تروریستها از محبس گونتاناما و احیا مساعدت در اعزام آنها به سوریه متهم نمود.

سوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند
وی در جریان جلسه شورای امنیت، داستان یکی از تروریستها را حکایت کرده گفت: «تروریست سوری به نام جیاب دیاد که به اسم ابو دیاد مشهور است در سال 2000 عازم افغانستان شد، تا در جمع نیروهای القاعده فعالیت نماید و در سال 2001 نیروهای پاکستان وی را بازداشت نمودند و یکجا با یک تعداد تروریستهای بین المللی دیگر به استخبارت امریکا تسلیم کردند که متعاقباً مقامات امریکا یک تعداد زیاد محبوسین را به محبس گوانتانامو انتقال گردیدند.
واکنش ارگ به کشته شدن افغان ها در سوریه
به گفته جعفری در جریان بحران سوریه، امریکا یک تعداد زیاد محبوسین را از گوتنانامو آزاد نمودند و تعجب آور است که آنها به کشور من — سوریه پیدا شدند. به آنها پاسپورت، ویزهدادند و به اعزام آنها به سوریه مساعدت نمودند.
از جمله ترویستهای اعزامی از گوانتانامو به سوریه- یکی آن جیاب دیاد میباشد. فعلاً این تروریست در قلمرو ترکیه بودوباش دارد. او آزادانه به سوریه و ترکیه رفت و آمد میکند و در جمع نهاد تروریستی جبهه النصرا (فعالیت این سازمان تروریستی در روسیه منع است) می جنگد.
وی در ختم به همه اعظا شورای امنیت ملل متحد گفت: " خواستم شما را جریان بگذارم تا از چگونگی فعالیت امریکا آگاه شوید".

بحث و گفتگو