حکمتیار: رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشاره به اینکه تا هنوز در مورد کاندید ریاست جمهوری تصمیم نگرفته است، گفت:”رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند.”
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک،؛ رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با بزرگان ولسوالی خاک جبار گفت: در شرایط فعلی ادامهء جنگ به نفع کشور ما نیست؛ بلکه به نفع دشمنان داخلی و بیرونی افغانها است. در این جنگ تنها افغانها کشته می شوند و خانه های افغانها ویران می گردد.
حکمتیار افزود: در جنگ فعلی 99 درصد مردم افغانستان کشته می شوند و از آن میان تنها یک نفر از خارجی ها شامل است ازاین رو معلوم است که جنگ فعلی به نفع افغانها نه، بلکه به نفع خارجی ها است.
وی گفت: ما جنگ را تحریم می کنیم، جنگ فعلی به نفع کشور ما نیست، بلکه صلح به نفع کشور مااست و ما باید یک کشور آزاد، مستقل و عاری از جنگ داشته باشیم. 

آموزش داعشیان توسط حزب اسلامی حکمتیار

حکمتیار اضافه کرد: دولت در تآمین امنیت ناکام و از توان اداره کشور عاجز است. مردم باید در تآمین امنیت مناطق شان اقدام نمایند و ولسوالی خاکجبار باید به عنوان ولسوالی صلح و امن شناخته شود.
رهبر حزب اسلامی افزود: ما در این حکومت سهیم نیستیم، هنوز حکومت در دست حریف و رقیب ما است و نباید از حزب اسلامی به اندازه یک دولت انتظار داشته باشیم.
وی اضافه نمود: ما هنوز در حالت مبارزه قرار داریم، فقط سنگر خود را تغییر داده ایم، خود را د راه جهاد و مبارزه همچنان مکلف میدانیم و به مبارزه خود ادامه میدهیم.
حکمتیار علاوه نمود: انتخابات پیشرو باید از انتخابات گذشته فرق داشته باشد، در این انتخابات ما اجازه نمیدهیم که تقلب صورت بگیرد و جلو تقلب را حتمآ می گیریم.
وی گفت: انتخابات باید طوری برگزار شود که در نتیجه آن جنگ مهار گردد، صلح سرتاسری تآمین شود و همچنان یک حکومت شایسته و پارلمان معتبر تشکیل شود.
رهبر حزب اسلامی بیان داشت: ما خواهان انتخابات شفاف و عادلانه هستیم، احزاب سیاسی بخاطر شفافیت انتخابات طرح مشترک خود را پیشنهاد نمودند و ما امید وار هستیم که این طرح پذیرفته شود.
آقای حکمتیار از مردم خواست که در انتخابات سهم فعال بگیرند، به افراد مؤمن و متعهد به اسلام رأی دهند.

 

 

بحث و گفتگو