حکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک نشست خبری موضع اش را درمورد انتخابات آینده و وضعیت جاری در کشور اعلام نموده، به سوالات خبرنگاران جواب گفت.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، آقای حکمتیار در جواب به سوال مبنی بر استراتژی امریکا در افغانستان گفت: "امریکا در همه اهداف جنگی اش ناکام بوده، هم استراتژی سیاسی اش ناکام بوده و نتوانسته حکومت قوی، نیرومند، متحد و موفق بسازد. و هم استراتژی جنگی اش ناکام بوده است. هیچ دستاوردی نداشته است".

نگرانی حکمتیار از احتمال تقلب‌های گُسترده در انتخابات

وی همچنان در جواب به سوال دیگر درمورد مزایای پیمان امنیتی افغانستان با ایالات متحده امریکا گفت: "من فایده پیمان امنیتی افغانستان با امریکا را ندیده ام، نه جنگ خلاص شد، نه امنیت آورده شد و نه یک حکومت موفق ایجاد شد، من با آن پیمان امنیتی موافق نبودم، هنگامی که آن پیمان امضا می‌شد، من در سنگرها بودم و هم در لست سیاه سی آی ای بودم و بخاطر سر من جایزه داده می‌شد، کسی که گفته بود که این پیمان امنیتی یک ضرورت است و به ما کمک می‌کند تا در کشور امنیت تامین شود و از مداخله خارجی‌ها ما را محافظت کند، باید جواب‌گوه باشد".

رهبر حزب اسلامی همچنان بر برگزاری انتخابات سالم و شفاف تاکید نموده، و انتخابات را یگانه راه برای بیرون رفت از بحران فعلی خوانده است.

بحث و گفتگو