تخفیف روسیه در فروش اس-400 به هند

روسیه در قیمت سیستم دفاع هوایی اس-400 به هند، تخفیف می‌دهد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری تخنیکی-نظامی روسیه اعلام نمود که روسیه در قیمت "اس-400" به هند تخفیف می‌دهد.

وی گفت:"هند برای روسیه شریک استراتژیک است. از اینرو ما علایق شرکای خود را در نظر می‌گیریم و بدون آنکه به خود ما ضرر وارد شود، سعی می‌کنیم تخفیف‌هایی در قیمت سیستم دفاع هوایی اس-400 برای آنها قایل شویم. پایه و اساس کامل برای امضای قرارداد اس-400 آماده شده است. روی تمام جنبه‌های فنی و تجاری این قرارداد توافق صورت گرفته و فکر می‌کنم ما به امضا شدن آن نزدیک شده ایم".

روسیه تکنالوژی جنگنده سوخو را به هند می‌دهد

وی همچنان یادآور شد که به امضا رسیدن این قرارداد در نشست روسیه-هند در ماه اکتوبر "منطقی و زیبا" خواهد بود.

در آغاز ماه اگست گزارش شده بود که هند از تحریم‌های امریکایی به دلیل خرید اس-400 در امان خواهد ماند. اما به باور شوگایف "بدون شک، امروز نیز هند تحت فشار شدید قرار دارد" و این فشار همچنان ادامه دارد.

در ماه جولای شورای خریداری‌های دفاعی هند، اصلاحات در معامله با روسیه مبنی بر خرید اس-400 را به تصویب رساند. در اخیر ماه می اعلام شد که ارزش عمومی این قرارداد بیشتر از 6 میلیارد دالر است.

در آغاز سال جاری نشریه Defense News گزارش داده بود که مذاکرات میان روسیه و هند مبنی بر خریداری اس-400 به دلیل قیمت بلند این سیستم، با مشکلات مواجه شده اند.

بحث و گفتگو