جنرال انگلیسی: از رفتن داعشیان به افغانستان نمی توان جلوگیری کرد

فرمانده نیروهای انگلیسی در عراق اعلام کرد، داعشیان تحرکات جدیدی را آغاز کرده اند، اما نمی‌توان از رفتن داعشیان به افغانستان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری کرد.
Sputnik

در موجودیت امریکا داعش در افغانستان نفوذ کرده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، جنرال فلیکس گدنی فرمانده نیروهای انگلیسی در عراق گفت: جنگجویان گروه داعش پس از شکست در عراق و سوریه به دنبال فرار از این کشورها هستند و نمی توان از فرار آنها به سایر کشورها جلوگیری کرد.

جنرال انگلیسی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا از فرار جنگجویان داعشی در عرق و سوریه به افغانستان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری کنیم.

گروه تروریستی داعش در ماه حوت سال گذشته با انتشار پیام ویدئویی از پشتیبانانش خواست تا اگر به سوریه و عراق نمی‌توانند بروند به شرق افغانستان مهاجرت کنند.

 به نظر بسیاری از کارشناسان ورود داعشیان از عراق و سوریه به افغانستان بدون کمک امریکا و کشورهای عربی ممکن نیست، زیرا افغانستان مرز مشترکی با این دو کشور ندارد.

یادآوری می کنیم، که گروه تروریستی داعش برای نخستین بار سال 2014 میلادی و پس از خروج نیروهای خارجی و انتقال مسئولیت امنیتی به نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور اعلام موجودیت کرد.

 

بحث و گفتگو