امریکا از راکت های بالدار روسیه احساس خطر میکند

جنرال امریکائی: راکت های بالدار جدید روسیه می توانند قلمرو امریکا را اهدف قرار دهند.
Sputnik

جنرال لوری رابینسون فرمانده قوماندانی قوایی شمالی نیروهای مسلح امریکا در جلسه کمیته سناتور امریکا در امور قوای مسلح اظهار داشته است که راکت های جدید بالدار دور برد روسیه می توانند قلمرو امریکا را تهدید نماید.

وی ابراز نگرانی کرد که کشف و تعقیب این راکت ها غیر ممکن است.

جنرال گفت: «امکانات این نوع راکت های روسیه منرا ناراحت ساخته است، زیرا روس ها میتوانند از فاصله دور آنرا از طیاره بمب افگن، یا از کشتی تحت البحری پرتاب کنند که توانائی عبور از دفاع هوا ما را دارد و به مراتب نسبت به راکت های سابق روسی مدرن تر میباشد».

وی از امکان حمله روسیه به قلمرو امریکا شک و تردید دارد. اما پیشنهاد نمود که تکتیک و شیوه جدید مقابله با راکت های روسیه هر چه زودتر تهیه گردد و در قدم اول ضرور است تا سیستم رادار و دفاعی امریکا حمایت مالی شود.

قابل یادآوری است که به تاریخ اول مارچ ولادیمیر پوتین حین سخنرانی در اجلاس فدارلی روسیه انواع تسلیحات جدید روسیه را که در جهان بی نظر اند، نمایش داد که نتنها امریکا بلکه همه متحدین اش را به هراس آورد.

پوتین گفته که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند و تصمیم حمله بر کشوری را نیز ندارد. اما تسلیحات جدید برای تامین امنیت روسیه ایجاد گردیده است.

بحث و گفتگو