زلنسکی از محدودیت های مجوز امریکا برای ضربه زدن به روسیه با HIMARS شکایت کرد

© © AP Photo / Yves HermanПрезидент Украины Владимир Зеленский на саммите лидеров стран НАТО в Вильнюсе
Президент Украины Владимир Зеленский на саммите лидеров стран НАТО в Вильнюсе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2024
عضو شوید
ولادیمیر زلنسکی هنگام صحبت با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس گفتگوی شانگری لا در سنگاپور، شکایت کرد که کیف مجوز کافی از ایالات متحده برای انداخت سیستم های HIMARS فقط در قلمرو فدراسیون روسیه در مجاورت منطقه خارکف را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که وال استریت ژورنال قبلاً به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده بود، ایالات متحده به کیف اجازه می دهد تا از سیستم های راکتی HIMARS MLRS، GMLRS و توپخانه برای حملات به خاک روسیه در مجاورت منطقه خارکف استفاده کند.
زلنسکی گفت: "ما از رئیس جمهور بایدن سپاسگزاریم که اخیراً اجازه استفاده از HIMARS را در منطقه خارکف در امتداد سرحد با اوکراین داده است یا خیر؟" اجرای او در یوتیوب پخش می شود.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2024
گام بعدی بایدن در اوکراین افشا شد
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که نمایندگان کشورهای ناتو وقتی درباره برنامه‌ های صحبت می‌کنند که به کیف اجازه می‌دهد با دستگاه‌های راکتی انتقال یافته به قوای مسلح روسیه به "اهداف قانونی" در عمق خاک روسیه حمله کند، باید آگاه باشند. اوکراین توسط غرب
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، در واکنش به واکنش احتمالی فدراسیون روسیه به حملات جدید به خاک روسیه، اظهار داشت که رئیس دولت و قوای مسلح این موضوع را می دانند که "اقدامات متقابل مناسب را انجام می دهند و برای آن آماده می شوند".
"
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала