دیدگاه وزارت دفاع چین درباره ای رشد بودجه نظامی

© Sputnik / Maria Plotnikova /  مراجعه به بانک تصاویر Центральный деловой район Пекина - Гомао
Центральный деловой район Пекина - Гомао - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع چین گفت: بی ثباتی وضعیت امنیتی در درون کشور رو به افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز شنبه گفت: "افزایش هزینه ای نظامی چین به ویژه به دلیل بی ثباتی فزاینده و عدم اطمینان وضعیت امنیتی در داخل کشور است".
در پیش نویس بودجه چین که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: "چین در سال 2024 بودجه نظامی خود را 7.2 درصد افزایش خواهد داد و به 1.665 تریلیون یوان (حدود 231.24 میلیارد دالر به نرخ ارز امروزی) خواهد رسید".
Здание МИД Китая в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2023
وزارت خارجه چین احتمال درگیری نظامی با امریکا را ارزیابی کرد
گزارش کاری دولت چین که روز سه‌شنبه نیز ارائه شد، تأکید می‌کند، که چین باید آموزش نظامی و آموزش رزمی را در سال 2024 به طور جامع تقویت کند و به طور فعال آموزش نظامی را در موقعیت‌های جنگی شبیه‌سازی شده در زندگی واقعی انجام دهد.
وو کیان در اظهار نظر درباره ای افزایش هزینه های نظامی، که سخنان وی از حساب رسمی وزارت دفاع جمهوری خلق چین در شبکه اجتماعی وی چت نقل شده، آمده است: "بی ثباتی و عدم اطمینان وضعیت امنیتی در چین در حال افزایش است و چالش های مبارزه نظامی دشوار و متنوع شده است".
وو کیان افزود، که دنیای کنونی از صلح دور است و ارتش باید تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد، که تغییرات دیرینه در دنیای امروز شتاب می گیرد، اختلافات سیاسی بین المللی و درگیری های نظامی در بسیاری از نقاط کره زمین در حال وقوع است و وضعیت داخلی در مبارزه با تجزیه طلبی "پیچیده و دشوار است". چین به طور سیستماتیک بودجه دفاعی خود را هر سال افزایش می دهد، در حالی که این کشور در جنگ ها شرکت نمی کند و به ماهیت دفاعی دکترین نظامی خود پایبند است.
یادآوری می کنیم، که در سال 2023، چین هزینه های دفاع ملی را 7.2 درصد افزایش داد و به 1.55 تریلیون یوان (حدود 220 میلیارد دالر) رساند. وضعیت پیرامون تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره در آغاز ماه اگوست 2022، به طور قابل توجهی بدتر شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده پشتیبانی امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد. روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала