بایدن در اجلاس G7 موضوع ضبط پول های روسیه را مطرح نمود

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نشست مجازی " جی 7"( G7) روز 25 فبروری (یکشنبه) بار دیگر موضوع استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در اروپا برای نیازهای اوکراین را مطرح کرد. اتحادیه اروپا همچنان در مورد این ابتکار تردید دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "کوریره دلا سرا"، در خبر منتشره این نشریه آمده است:""فشار امریکایی‌ها" نیز مورد حمایت بریتانیا قرار گرفت، اما موضوع استفاده از دارایی‌های روسیه در بیانیه نهایی تنها در "وعده عمومی برای افزایش تلاش‌ها برای مطالعه جنبه‌های تخنیکی" چنین اقدامی منعکس شد.
برلین و پاریس و همچنین کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا هنوز تردیدهای زیادی در مورد مصادره پول روسیه دارند، زیرا سابقه ای از این نوع، علاوه بر عواقب حقوقی پیچیده، می تواند عواقبی برای جذابیت منطقه یورو داشته باشد.
عایدات حاصله از دارایی های روسیه بیش از 10 میلیارد یورو در سال است. پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود که اتحادیه اروپا اقدامات قانونی را برای استفاده از این عایدها آغاز کرده است".
سهم بریکس و جی ۷ در اقتصاد جهانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
چندرسانه ای
سهم بریکس و جی 7 در اقتصاد جهانی + داده نمایی
رهبران کشورهای گروه 7 روز قبل در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا زمانی که مسکو به کیف "غرامت" پرداخت نکند، پول‌های روسیه از حالت انجماد خارج نخواهند شد. به وزرای گروه 7 دستور داده شده است که اطلاعات به روز شده را پیش از اجلاس پوگلیا در مورد احتمال استفاده از پول های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین مطابق با سیستم های حقوقی اروپا و قوانین بین المللی ارائه کنند.
قابل ذکر است، پیشتر، وزارت امور خارجه روسیه بسته سیزدهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور را غیرقانونی و تضعیف اختیارات شورای امنیت سازمان ملل خواند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات اتحادیه اروپا برای تصویب بسته جدید تحریم ها علیه روسیه غیرقانونی است.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به تلاش های بی نتیجه خود برای اعمال فشار بر روسیه از طریق اقدامات محدودکننده یکجانبه ادامه می دهد. در 23 فبروری، کشورهای اتحادیه اروپا سیزدهمین بسته تحریمی جدید را علیه روسیه تصویب کردند. ما این گونه اقدامات اتحادیه اروپا را غیرقانونی می دانیم، این گونه اقدامات اختیارات حقوقی بین المللی شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف می کند.
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо на саммите Группы двадцати в Гамбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
ناتو و G7 برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده اند
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش مسکو به تصاحب دارایی های روسیه سخت خواهد بود و با آغازگران روند سرقت پول به جرم سرقت با تمام عواقب بعدی رفتار خواهد شد.
پیش از این، شورای اتحادیه اروپا تصمیمی را برای ذخیره سود از پول های روسیه برای استفاده بیشتر از آنها در راستای منافع اوکراین تصویب کرد.
زاخارووا تاکید کرد: "پاسخ بسیار سنگین و سخت خواهد بود، بدون هر گونه فرصتی برای انعطاف. پاسخ سختی داده خواهد شد."
به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کشورهای غربی با اقدامات خود تلاش می کنند تا هزینه های ادامه وحفظ "درگیری خونین اوکراین و رژیم کیف" را بدین شکل جبران کنند.
وی در ادامه افزود: "با توجه به اینکه کشور ما این را به عنوان دزدی توصیف کرده است، برخورد نیز مانند برخورد به سارقان خواهد بود. نه به عنوان دستکاری های سیاسی، نه به عنوان بازی تکنولوژیست‌ها، بلکه به عنوان دزد. بقول معروف، چگونه باید با دزدها رفتار کرد؟ آنها باید در زندان باشند و پاسخگوی تمام عواقب بعدی دزدی".
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تعدادی تحریم های سخت را علیه روسیه وضع کردند، از جمله مسدود کردن تقریباً نیم ذخایر ارزی این کشور - حدود 300 میلیارد دالر است.
Высотка на Котельнической набережной, Московский международный деловой центр Москва-Сити и здание МИД России в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
اظهار نظر وزارت خارجه روسیه درباره مشارکت زلنسکی در اجلاس G7
سخنگوی رئیس جمهور روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک، درباره احتمال انتقال پول های مسدود شده روسیه به کیف، اظهار داشت: "ایالات متحده امریکا و اروپا پس از تصاحب چیزی که متعلق به آنها نیست، اعتماد مالکان را از دست خواهند داد." وی خاطرنشان کرد: "مصادره اموال، توقیف طیارات، اموال، تحریم ها علیه بازرگانان روسی نشان دهنده فروپاشی حرمت اموال خصوصی در غرب و خطر تجارت در آنجا است."
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسدود کردن پول های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه های خصوصی، بلکه پول های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала