- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

درخواست روسیه از شورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل جلسه فوری در رابطه با حمله اوکراین به لیسیچانسک

© Sputnik / Alexei PanovUnited Nations Security Council
United Nations Security Council - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در روز سه شنبه در رابطه با حمله نیروهای مسلح اوکراین به لیسیچانسک در لوهانسک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "دیمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت: "روسیه در رابطه با حمله نیروهای مسلح اوکراین به لیسیچانسک درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را داده است. با در نظر گرفتن برنامه کاری از قبل توافق شده شورای امنیت، ما انتظار داریم که این جلسه برای ساعت 15:00 به وقت نیویورک (23:00 به وقت مسکو) در 6 فبروری برنامه ریزی شود."
پیش از این، لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری خلق لوهانسک گفته بود که نیروهای مسلح اوکراین یک نانوایی در لیسیچانسک را در نتیجه گلوله باران شنبه گذشته منهدم کردند. بر اساس آخرین آمار، 28 نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک پنج ساله کشته و 10 نفر مجروح شدند.
لیسیچانسک شهری در جمهوری خلق لوهانسک است و در نزدیکی خط مقدم قرار دارد. تابستان سال 2022، این شهر تحت کنترل جمهوری لوهانسک قرار گرفت. نیروهای اوکراینی با خروج از لیسیچانسک، بخشی از ساختمان های مهم اداری را منفجر و ویران کردند و در نتیجه درگیری های نظامی، تأسیسات زیرساختی مهم آسیب دید. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم به گلوله باران شهر ادامه می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала