ترامپ: بایدن پیش از پایان دوره رهبری خود جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار خواهد داد

© AP Photo / Jose Luis Maganaدونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا از احتمال وقوع جنگ جهانی سوم پیش از پایان دوره ریاست جمهوری بایدن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: جنگ جهانی سوم ممکن است قبل از پایان دوره ریاست جمهوری جو بایدن آغاز شود.
این سیاستمدار در مورد اقدامات دولت بایدن گفت: "می دانید، نه ماه زمان بسیار طولانی است. احتمال اینکه ما به جنگ جهانی سوم برسیم بسیار زیاد است، زیرا کسی هست که کارش را به درستی انجام نمی دهد. هیچکس به او احترام نمی گذارد، تمام دنیا به او می خندند."
ترامپ پیشتر گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا بود، در 24 ساعت دیگر به درگیری در اوکراین پایان می داد. به نوبه خود، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه ابراز تردید کرد که مقامات کی یف برای حل مسالمت آمیز مناقشه، از جمله بر اساس فرمول ترامپ، آماده باشند.
ترامپ گفت: "بایدن اعلام کرده است تا هر زمان که طول بکشد به اعزام تسلیحات و خزائن آمریکا برای دامن زدن به جنگ بی پایان در اوکراین ادامه خواهد داد. هنگامی که من دوباره رئیس جمهور آمریکا شوم این اتفاق تنها 24 ساعت طول خواهد کشید. این جنگ باید پایان یابد. حتی یک پدر یا مادر آمریکایی نمی‌خواهد فرزندش را برای کشته شدن به شرق اروپا بفرستد. ما باید صلح داشته باشیم."
ترامپ همچنین وعده داد در صورت رسیدن به ریاست جمهوری مجددا "ارتش آمریکا را بازسازی کرده و ظرفیت بازدارندگی و سطح آمادگی این ارتش را که به دست جو بایدن به طرز خطرناکی به باد رفته"، بازیابی خواهد کرد.
او همچنین مدعی شد که دوباره سیاست خارجی "که آمریکا را اول قرار داده و اجازه به صلح از طریق قدرت می‌دهد" احیا می‌کند.
انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا 9 ماه دیگر یعنی در نوامبر 2024 برگزار می شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به‌عنوان نامزد پیروز حضور خواهد داشت. بایدن نیز گفته است که قصد دارد دوباره از حزب دموکرات انتخاب شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала